Accés als serveis oncològics

L’Institut Català de la Salut (ICS) gestiona el sistema de salut pública a Catalunya. L’ICS disposa d’una xarxa d’Hospitals i Centres d’Atenció Primària (CAP) públics que estan distribuïts per les províncies catalanes. En altres comunitats autònomes els sistemes són similars, complementant-se l’atenció primària amb l’atenció hospitalària.

Per a la majoria de les persones, el diagnòstic de càncer es realitza de manera fortuïta, mitjançant alguna prova analítica o diagnòstica (mamografia, ecografia, TAC) que demanen els metges d’atenció primària davant símptomes com el cansament, la pèrdua de gana o de pes d’un pacient.

Accés a l’hospital

En tot cas, qualsevol persona té accés als serveis i tractaments del sistema de salut pública.

En el Centre d’Atenció Primària (*CAP) t’informaran de quin hospital et correspon segons el lloc de residència.  Si et diagnostiquen càncer, el tractament i seguiment els faràs en aquest hospital.

Centres sociosanitaris

Als centres sociosanitaris (CSS) s’accedeix des de l’hospital o des del CAP.

Quan la derivació es fa des de l’hospital, els treballadors socials s’encarreguen de fer la petició corresponent, a través de les Unitats Multifuncionals (UFISS). El CSS és el recurs utilitzat quan l’equip mèdic decideix donar l’alta a la persona, però no pot anar al seu domicili, perquè viu sola o la família no compta amb els mitjans d’atenció adequats.

Existeixen diversos centres sociosanitaris: convalescència, llarga estada o pal·liatius, en funció de la situació en la qual es troba el pacient.

Kālida està aquí amb tu

Si desitges obtenir més ajuda, suport i informació sobre els professionals que atenen un pacient oncològic abans, durant o després del tractament, de manera gratuïta, som aquí per a acompanyar-te.

Apropa’t a Kālida, no cal cita prèvia, visita’ns quan vulguis. El nostre equip de suport oncològic — infermeres especialitzades en càncer, assessors socials i psicooncòlogues— és aquí per a escoltar les teves inquietuds i oferir-te l’ajuda que necessitis.

També pots registrar-te a Kālida online per accedir als nostres serveis i activitats, descarregar recursos i consultar el bloc.

CONTACTA AMB NOSALTRES

Som aquí per acompanyar-te, tant si t’han diagnosticat un càncer, si estàs esperant resultats, has patit una recaiguda, estàs en tractament o ets familiar d’una persona amb càncer.

Apropa’t a Kālida Sant Pau

Truca’ns al 930 502 323
Envia’ns un email a

Connecta amb Kālida Online

ARTICLES RELACIONATS

VEUS KĀLIDA

Pilar, 66 anys. Cuidadora.

“Compartir preocupacions amb persones que estàven passant per la mateixa situació va ser molt gratificant”.