Dia Mundial del Supervivent de Càncer.

Gràcies a la prevenció, el diagnòstic precoç, i els avenços en els tractaments, cada vegada més persones viuen durant molt de temps després de ser diagnosticades.

A Catalunya, la taxa de supervivència del càncer és del 53%. Actualment cent vint mil persones viuen amb càncer i cada any es diagnostiquen prop de quaranta mil nous casos. El càncer tendeix a cronificar-se, i la vida de les persones que han passat per un procés oncològic difícilment tornarà a ser la d’abans.

Per això a Kālida acompanyem de manera integral a les persones que han vist afectades les seves vides pel càncer, no importa en quin moment d’aquest procés es trobin. I avui, en commemoració del Dia Mundial del Supervivent de Càncer, que cada any se celebra al voltant del primer diumenge de juny, gràcies al testimoni de l’Esteban, podem comprendre que “sobreviure” pot ser simplement aprendre a viure d’una altra manera.

El Dia Mundial del Supervivent del Càncer: des de 1988, el primer diumenge del mes de juny, Estats Units celebra el “Dia Nacional de Supervivents de Càncer“. Segons l’OMS, s’estima que hi ha més de 30 milions de persones al món que han sobreviscut al càncer. A Espanya, el Dia Mundial del supervisor de Càncer es va començar a celebrar l’any 2012 a petició de GEPAC (Grup Espanyol de Pacients amb Càncer). Segons la SEOM, la Societat Espanyola d’Oncologia Mèdica, a casa nostra tenim més d’un milió i mig de supervivents.

Totes les activitats de la Fundació Kālida són gratuïtes i obertes a qualsevol persona amb càncer, familiars i/o cuidadors que la necessitin. Per poder mantenir aquest model assistencial necessitem el teu suport. Descobreix aquí com pots col·laborar amb Kālida i millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que conviuen amb processos oncològics.

cáncer, colaboradoras, donación, empresas, especies, Fundación Kalida, Hospital de Sant Pau, Kalida Sant Pau