La Associació Espanyola d’Afectats de Càncer de Pulmó (AEACaP) i Kālida ofereixen acompanyament psicosocial a les persones amb càncer de pulmó.

•  Segons dades de la International Agency for Research on Cancer de l’any 2018, els tumors de pulmó són, al costat dels de mama, els més freqüents al món.
  • L’impacte emocional, físic i social de el càncer de pulmó en les persones afectades i al seu entorn fa necessària una ajuda especialitzada complementària al tractament mèdic.
  • Des de la inauguració de centre Kālida al costat de l’Hospital de Sant Pau, un 12% de les prop de 5.000 visites són de persones afectades pel càncer de pulmó, els seus familiars o cuidadors.

Barcelona, 14 de novembre de 2019.- El proper 17 de novembre és el Dia Internacional del Càncer de Pulmó. En el marc d’aquesta commemoració, l’Associació Espanyola d’Afectats de Càncer de Pulmó (AEACaP) i la Fundació privada Kālida han signat un conveni de col·laboració per contribuir a millorar la qualitat de vida i el benestar de les persones que conviuen amb una de les patologies més complexes del càncer.

Segons la AEACaP el càncer de pulmó és un dels més comuns al món, tant en homes com en dones, i cada any es diagnostiquen a Espanya al voltant de 27.000 nous casos. A més, és considerat un dels tumors més mortals, ja que representa el 20,55% del total de les defuncions al territori nacional: al voltant de 22.000 persones moren per aquest tipus de càncer, dels quals el 79% són homes i el 21 % dones.

Al llarg de segle XX, la incidència de càncer de pulmó s’ha incrementat notablement i el seu augment és paral·lel a l’increment previ del tabaquisme. També està relacionat amb les substàncies carcinògenes ambientals com l’asbest (material que s’utilitza en aïllaments, reparacions de frens o en la indústria tèxtil), l’arsènic, el níquel o les radiacions ionitzants com el radó ambiental, una sèrie de substàncies que poden actuar sinèrgicament amb el tabac.

L’acord servirà perquè la AEACaP convidi a les persones afectades que s’acostin fins al centre Kālida Sant Pau, situat al costat de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona, ​​a rebre el suport psicosocial integral proporcionat de forma gratuïta, sense necessitat de cita prèvia ni de derivació per part d’un metge.

La col·laboració se centrarà especialment en oferir suport emocional individual a les persones que, a través de la AEACaP, s’apropin fins al Centre Kālida. A més de la teràpia psicooncològica, els pacients afectats pel càncer també podran accedir al programa de suport integral, que s’inspira en els més de 20 anys d’experiència de l’organització escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual Kālida en forma part. També podran beneficiar-se’n els seus familiars i cuidadors.

En el moment de signar l’acord Bernard Gaspar, president de AEACaP, ha destacat que amb aquest conveni “som capaços d’oferir un recurs fonamental per a les persones afectades pel càncer de pulmó, ja que la nostra experiència des de l’associació ens ha mostrat que el suport psicològic especialitzat és vital en l’abordatge integral de la malaltia”. Per la seva banda, Joan Reventós, director de la Fundació Kālida destaca “que aquest acord va destinat a donar suport a persones afectades per un dels càncers més complexos i que normalment provoca un gran daltabaix a nivell emocional, físic, social” i espera que en el futur seguim trobant sinergies amb AEACaP així com altres associacions de pacients o organitzacions que, com Kalida, treballem per contribuir a millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que viuen amb càncer”.

Testimoni d’Esteban, afectat de càncer de pulmó que ha rebut el suport de Kālida.

Més informació: www.fundaciokalida.org

Sobre:

Fundació Kālida: Constituïda a finals del 2015 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s,, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se és Kālida Sant Pau.

AEACaP: AEACaP, és l’acrònim de l’Associació Espanyola d’Afectats de Càncer de Pulmó, una entitat sense ànim de lucre creada el desembre de 2008 i inscrita com a tal en el Registre Nacional d’Associacions. Per a associacions com la nostra és essencial poder oferir als pacients una millor qualitat de vida per fer més suportable la seva malaltia i el procés de curació o, en el cas que la malaltia es trobi en estadis molt avançats, assegurar-li el major benestar físic i sobretot emocional i psíquic. Acompanyar i donar suport és fonamental al llarg de tota la malaltia tant per a pacients com per a familiars.

Descarrega la Nota de Premsa (només en castellà)

Premsa y gestió d’entrevistes

Per part de Fundació Kālida
Maria Pía Rodriguez